Dojezd elektrokola na jedno nabití je ovlivněn mnoha proměnnými faktory, proto je nemožné skutečný dojezd přesně vypočítat. Nejvíce energie motor čerpá při rozjezdu, při jízdě do kopce a záleží také na tom, jakou rychlostí jedeme. Nejefektivněji se motor chová při rychlosti 20 – 25 km/h, naopak pokud pojedeme rychlostí 10 – 15 km/h, bude motor spotřebovávat energie více. A spotřebu podstatně ovlivní i to, zda jedeme spíše rovinatou, nebo kopcovitou krajinou. Stejně tak se na spotřebě podepíše, pokud budeme jezdit po nezpevněných lesních a polních cestách, nebo po hladké asfaltové silnici. A zapomínat nesmíme ani na hmotnost jezdce a případného nákladu, který si veze v batohu na cestu. U elektrokola je navíc možnost nastavení síly asistence. Pokud pojedeme s asistencí nastavenou na nejnižší stupeň, dojezd tím podstatně prodloužíme. V neposlední řadě dojezd ovlivní i styl jízdy.

Při výpočtu dojezdu tedy vždy dostaneme pouze orientační hodnotu, která odpovídá průměrnému stylu jízdy kombinovaným terénem. Reálný dojezd tedy může být nižší, ale i vyšší, než dojezd vypočítaný.

Údaje o akumulátorech najdete v technických specifikacích elektrokola

Napětí akumulátoru
Kapacita akumulátoru (Ah)
Hmotnost jezdce
Úroveň asistence